Співпраця з ДНЗ "Вербиченька"


Бабочки порхают
Напрямки  роботи із забезпечення наступності  у навчанні і вихованні КДНВЗ  я-с « Вербиченька» та КЗ «СЗОШ № 1 
І-ІІІ ст. м. Приморська»

1. Узгодити мету на дошкільному і початковому шкільному рівнях.
Мета дошкільної освіти - всебічний загальний розвиток дитини, визначений Базовим компонентом дошкільної освіти у відповідності з потенційними віковими можливостями і специфікою дитинства як самооцінного періоду життя людини.
 Мета освіти в початковій школі - продовжити всебічний загальний розвиток дітей    з урахуванням специфіки шкільно­го життя поряд з освоєнням найважливіших навчальних навичок у читанні, письмі, математиці та ін.
      Як у дошкільному закладі, так і в школі освітньо-виховний процес повинен бути спрямований на становлення особистості дитини: розвитку її компетентності (комунікативної, інтелектуальної, фізичної), креативності, ініціативності, самостійності, відповідальності, довільності, волі і безпеки поводження, самосвідомості і самооцінки.
2. Збагатити освітній зміст у початковій школі. 
- Введення в педагогічний процес різних видів дитячої діяльності творчого характеру (самодіяльних ігор, драматизацій, технічного і художнього моделювання, експериментування, словесної творчості, музичних, танцювальних імпровізацій);
-  Насичення змісту навчання такими знаннями історико-географічного і краєзнавчого характеру, які б максимально активізували пізнавальні інтереси дітей, відповідали б їх потребам у практичній дії і формували почуття відповідальності за найближче оточення (ділянка школи, рослини на ділянці й у класі, оформлення приміщень).
- Збагачення змісту уроків естетичного циклу, художньої діяльності як одного із засобів самовираження дитини, заснованих на її індивідуальному емоційно-образному баченні; про прилучення до національної художньої культури шляхом відвідування музеїв, виставок, майстерень художників, концертів, театрів, бібліотек.
   Мета: збагатити загальнокультурний розвиток дитини (розширити її інформаційний простір; виховати культуру сприйняття, почуттів, відносин, сформувати систему цінностей і переваг), а не тільки і не стільки її конкретні знання, які вона повинна відтворювати за вимогою вчителя.
3.Удосконалити форми організації і методи навчання як у дошкільному закладі, так і в початковій школі.
- Відмовитися від  регламентованого навчання в ДНЗ (статичних поз на заняттях, розташування столів у ряд по типу шкільного, відповідей по піднятій руці тощо).
-  Забезпечити рухову активність дітей у школі на уроках фізкультури, великих перервах, а також у процесі позакласної роботи.
- Використовувати різноманітні форми навчання, що включають специфічні  види діяльності на інтегративній основі.
- Використовувати в ДНЗ циклічність і проектну організацію змісту навчання, що створює умови для використання самими дітьми наявного в них досвіду.
- Забезпечити взаємозв'язок занять (фронтальних, групових) з повсякденним життям дітей,  самостійною діяльністю (ігровою, художньою, конструктивною тощо).
- Створити розвивальне предметне середовище як у дошкільному закладі, так і початковій школі, функціонально моделюючий зміст дитячої діяльності.
- Використовувати методи, що активізують у дітей мислення, уяву, пошукову діяльність, тобто елементи проблемності у навчанні, дивергентні задачі, задачі відкритого типу, що мають варіанти "правильних" рішень. Останній метод особливо важливий для початкової школи, тому що тут переважають конкретні способи дії, що відповідають визначеним класам завдань. Сполучення задач відкритого і закритого типу - одна з умов активізації пізнавальної діяльності дітей, розвитку гнучкості мислення не тільки на заняттях з математики, але й гуманітарного циклу.
- Використовувати в початковій школі (особливо в перший рік навчання), ігрові прийоми, створювати емоційно-значимі ситуації, умови для самостійної практичної діяльності, коли діти можуть на основі наявних у них знань виявляти ініціативу, творчість, фантазію, відповідальність.
- Змінити форми спілкування дітей як на заняттях у дошкільному закладі, так і на уроках у школі; забезпечити дитині можливість орієнтуватися на партнера-однолітка, взаємодіяти з ним і вчитися в нього (а не тільки в дорослого); підтримувати діалогічне спілкування між дітьми; визнавати право дитини на ініціативні висловлювання й аргументоване відстоювання своїх пропозицій, право на помилку. Адже саме в процесі такого спілкування діти обговорюють загальне завдання, шукають способи його вирішення, розподіляють ролі, змінюють позиції (один пише, інший читає, третій перевіряє). У результаті кожен відчуває себе вмілим, знаючим, здатним (разом з іншими) впоратися з будь-яким завданням.
- Провідною в освітньому процесі як дошкільного закладу, так і початкової школи повинна стати діалогічна форма спілкування дорослого з дітьми, що сприяє розвитку в дитини активності, ініціативності, почуття власної гідності і самоповаги.
Отже буде створений загальний сприятливий фон для розвитку дітей - фізичного, інтелектуального, емоційного - як у дошкільному закладі, так і в початковій школі, збережеться і зміцниться їх фізичне і психічне здоров'я.
                       Наукові аспекти проблеми наступності і перспективності
1.Інформаційно-просвітницький аспект:
- Визначення напрямків розвитку, освіченості та виховання дітей на кожній наступній сходинці освіти.
- Ознайомлення з новітніми технологіями, програмами навчання та виховання обох ланок освіти (старша група дошкільного закладу та перший клас початкової школи).
-  Встановлення доцільного співвідношення між загальною та спеціальною підготовкою до школи, знаннями, вміннями і навичками.
З метою реалізації даного аспекту наступності використовуються такі форми взаємодії педагогічних колективів: семінари-практикуми щодо обговорення програм, взаємний обмін лекціями, конспектами, робота творчих груп (вихователі старших груп, вчителі початкових класів).
2.Психологічний аспект:
- Вивчення особливостей розвитку дітей на перехідному етапі.
- Визначення специфіки переходу від ігрової до навчальної діяльності.
- Забезпечення психологізації навчально-виховного процесу як умови формування особистості на двох рівнях.
Форми взаємодії педагогічних колективів: семінари, семінари-практикуми, тренінги (педагогічного спілкування, комунікативних умінь), спільна робота практичних психологів школи та дошкільного закладу тощо.
3.Методичний аспект:
- Взаємне ознайомлення з методами і формами навчально-виховної роботи в старшій групі дошкільного закладу та в 1-му класі школи.
- Забезпечення наступності щодо методів та прийомів роботи з дітьми з розвитку мовлення, математики, ознайомлення з навколишнім, фізичного, естетичного, соціального виховання.
Цей аспект реалізується через взаємо-відвідування вихователями та вчителями занять (уроків) з наступним спільним обговоренням, семінари-практикуми з певних методик; проведення спільних педагогічних нарад, виставок, конференцій; взаємо-консультування педагогами; обмін передовим педагогічним досвідом роботи тощо.
4. Практичний аспект:
- Попереднє знайомство вчителів із своїми майбутніми учнями.
- Кураторство вихователями своїх колишніх вихованців.
Конкретними формами реалізації змісту цього аспекту є: проведення днів відкритих дверей в школі та дошкільному закладі; відвідування свят у школі (День знань, Свято букваря, останнього дзвоника); система відвідування вчителями старших груп, спостереження за діяльністю дітей на заняттях та поза ними; бесіди з дітьми та їх вихователем; створення "школи майбутнього першокласника"; організація спільних концертів, спортивних змагань; ремонт і виготовлення іграшок дітьми тощо.
Підсумком співпраці педагогічних колективів є спільна педагогічна рада вчителів та вихователів, де аналізуються результати підготовки до школи, помилки та упущення, прогнозується подальша співпраця школи та дошкільного закладу.
Щоб забезпечити реальну перспективність і наступність у роботі дошкільного закладу та школи важливо дотримуватись певних умов: співробітництво має бути довготривалим і нерозривним; робота - системною і плановою; завдання - комплексними та інтегрованими.
                   

перетягивание каната
План спільних заходів
 із забезпечення взаємодії  КЗ «Спеціалізована школа – загальноосвітній навчальний заклад №1  І-ІІІ ступенів м. Приморська з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів та дошкільного навчального закладу  « Вербиченька»  на 2015/ 2016 навчальний рік

Мета: реалізувати єдину лінію розвитку дитини на етапах дошкільного та початкового навчання, надавши педагогічному процесу цілісний, послідовний та перспективний характер. Створюючи перспективні та наступні зв’язки дошкільного навчального закладу та школи, будувати цілісний педагогічний процес на єдиній організаційній, методичній, та корекційно – розвивальній основі.
Завдання: 
- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого закладу в школу);
-   підвищення якості  підготовки до навчання в школі 5- 6 річних дітей;
поглиблення інтересу до життя в школі;
-   надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.

№ з/п
Форми проведення спільних заходів
Термін виконання
Відповідальні
Відмітка про виконання
    І  Взаємодія педагогічних колективів

1

Засідання педагогічних рад:
 - Наступність у роботі дошкільного закладу і школи, як умова забезпечення особистісно орієнтованого підходу до освітньо-виховного процесу.
- Результати тестування учнів 1-х класів   «Готовність дитини до школи. Адаптація першокласників».
- Узгодження та затвердження плану роботи взаємодії дитячого садка і школи на новий навчальний рік.



Вересень,
2017 



ЗД з НВР Бєлашова Л.М
Завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візірська Т.І.


- Результати навчальних досягнень учнів 1-х класів, рівень оволодіння    загальнонавчальними вміннями і навичками  за 2017/2018 н.р.
- Підсумки освітньої роботи у старшій групі. Стан роботи з розвитку зв’язного мовлення,  розвиток творчих здібностей у дітей старшої групи.
- Аналіз роботи з питань наступності в навчанні за 2017/2018 навчальний рік.  Задачі на 2018/2019 навчальний рік.» 

Травень, 2018 

ЗД з НВР Бєлашова Л.М
Завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візірська Т.І.


2
Семінар – практикум:
Реалізація методів і технологій, які забезпечують розвиток дитини.

Листопад 2017 
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.,
психолог Зленська А.Л.

3
Засідання круглого столу:
 Виявлення труднощів в адаптації першокласників за підсумками первинної діагностики, моделювання системи взаємодія з вихователем ДНЗ, батьками щодо усунення проблем у навчальній діяльності.
Жовтень, 2017 

 Методист ДНВ,
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.
Психолог Зленська А.Л.

Інтерактивні методи у структурі занять  з використанням здоров’язберігаючих технологій.
Квітень, 2018 

ЗД з НВР Бєлашова Л.М., завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»

4
Тематичні методичні об’єднання :
 Розвиток творчих здібностей та гнучкості мислення дітей засобами особистісно орієнтованого навчання. 
Грудень, 2017 

Психолог Зленська А.Л.,
Керівник ШМО
Юшинова О.О..

Формування у старших дошкільників позитивного ставлення до школи.
Лютий, 2018 

Керівник ШМО
Юшинова О.О.

5
Педагогічний консиліум:
- Результати адаптації першокласників до навчання в школі.
Лютий, 2018 

ЗД з НВР Бєлашова Л.М.
Психолог Зленська А.Л.

6
Курирування випускників  ДНЗ
у закладі (бесіди з вчителями про кожного випускника КДНЗ, обговорення творчого розвитку, про індивідуальний підхід до кожного випускника).
Лютий –травень 2018 

Вихователі
старших груп
Учителі 4-х класів


7
Розробка методичних рекомендацій і порад вихователям старших груп:
-  Використання ігрових методів і прийомів у навчальній діяльності дітей 6-7 річного віку на розвиток дрібної моторики рук.           
Вересень, 2017 

ЗД з НВР Бєлашова Л.М.
Керівник ШМО
Юшинова О.О.


- Забезпечення рухової активності під час організації життєдіяльності дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку.
Квітень, 2018 

ЗД з НВР Бєлашова Л.М.
Керівник ШМО
Юшинова О.О.

8
Взаємовідвідування педагогами занять у дитячому закладі та уроків в початковій школі
- Відвідування вихователями уроків в 1-х классах.
Протягом року згідно графіка

ЗД з НВР Бєлашова Л.М., завідуюча я-с
« Вербиченька»
Візирська Т.І.

- Відвідування вчителями занять у дитячих садках:
На початку навчального року
Мета: знайомство з дітьми старшої групи і формами роботи.
Вересень-листопад
2017 

ЗД з НВР Бєлашова Л.М., завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візирська Т.І.

У другій половині року
Мета: знайомство з рівнем одержаних знань, вмінь і навичок. Наступність  у навчанні та вихованні дітей:

Січень,
березень,
квітень,
2018 

ЗД з НВР Бєлашова Л.М., завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візирська Т.І.

9
Моніторинг проблемних питань:
- Вивчення реального стану фізичного та психологічного здоров’я дітей перед вступом до школи.
Вересень, 2017

Психолог Зленська  А.Л., медсестра Ташева К О.

10
Самоосвіта педагогів:
- Вивчення фізіологічних та психологічних особливостей розвитку дітей відповідного віку.
Протягом 2017/2018 н.р.
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.
завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візирська Т.І.
Керівник ШМО
Юшинова О.О.

- Ознайомлення з чинними нормативними документами , що визначають зміст дошкільної та початкової ланок освіти на сучасному етапі.

- Ознайомлення із публікаціями у фахових виданнях, що присвячені питанням наступності та перспективності.
І         ІІ Взаємодія дитячих колективів
1
Екскурсії:
- Відвідування дітьми старшого дошкільного віку школи, ознайомлення дітей із будівлею школи, спортивним залом, бібліотекою, їдальнею,навчальними кабінетами, комп’ютерним класом.

Жовтень, 2017;
Січень, березень,
2018

ЗД з НВР Бєлашова Л.М.


- Спільна екскурсія дітей старшого дошкільного віку та першокласників в парк.
Листопад 2017

Учитель
1 класу 
Корчак Н.І.

- Цільова прогулянка до школи «Дорога до школи».
Квітень,
2018

Вихователі
ДНЗ

2
Участь у проектній діяльності:
- Міні-проект. Добра справа для природи.
Листопад, 2017
Учителі
1- х класів, вихователі ДНЗ

Міні-проект. Як економно використовувати воду в повсякденному житті?

Квітень, 2018
Учителі
1-х класів, вихователі ДНЗ

3
Свята та розваги:
- Участь дітей старшого дошкільного віку в урочистій лінійці з нагоди Свята знань.

Вересень,
2017
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.


- Участь дітей молодшого шкільного віку у випускному святі « Прощавай, дитячий садок».
Травень, 2018
завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візирська Т.І.

- Театралізована вистава, підготовлена учнями четвертих класів « У гості до казки».
Листопад, 2017
Учитель 4-го класу 
Петрина М.Є.

 - Спільні музично-спортивні розваги «Весела карусель».
Жовтень,
2017
Музичний керівник, вихователі, учителі

- День школи в дитячому садку:
конкурсна програма на виразне читання
«Мовою віршів малюємо зиму»
Січень, 2018
Вихователі, учителі, вихователі

- Запрошення дітей старших груп ДНЗ на свято «Прощавай, Букварику!».
Квітень, 2018
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

- Свято  останнього дзвоника.
Травень, 2018
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

4
Творчі спільні виставки дитячих робіт:
-  Виставка малюнків «Приморськ  – моє рідне місто».


Жовтень,
2017


Учителі 1 кл., вихователі ДНЗ

-  Виставка малюнків « Матусю, сонечко моє».
Березень, 2018
Учителі 1 кл., вихователі ДНЗ

- Виставка дитячих виробів «Великодня писанка».
Квітень, 2018
Учителі 1 кл., вихователі ДНЗ

5
Конкурси:
-  Дуже вмілі рученята – серед дітей та батьків.


Листопад,
2017

Учителі 1 кл., вихователі ДНЗ

- Шукаємо таланти – серед дітей дошкільного навчального закладу та учнів початкової школи.
Січень, 2018
Учителі 1 кл., вихователі ДНЗ

І            ІІІ  Робота з батьками

1
Батьківські збори:
Вступ до школи – важлива подія у житті дітей . Готуємо дитину до школи

Січень,
2018

ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

Завдання ДНЗ і сім’ї у підготовці дітей до школи.                                                         
Лютий, 
 2018
Завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візирська Т.І.

-   Підсумки засвоєння програми дітьми старшої групи. Що повинен вміти  першокласник. 

Квітень,
2018
Завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візирська Т.І.

- Дошкільник напередодні шкільного життя
Травень, 2018
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

2
Лекції:
- Готовність дітей до навчання в школі. Критерії підготовки дитини до школи.

Січень,
2018

Психолог Зленська А.Л.

- Формування відповідальності  як важливої якості особистості для подальшого шкільного навчання.
Травень, 2018
Учитель Корчак Н.І.

- Особливості соціальної адаптації першокласника в нових умовах шкільного життя.
Квітень,
2018
Психолог Зленська А.Л.

3
Анкетування батьків першокласників
Моя дитина йде до школи.

Квітень,
2018

Вихователі ДНЗ

Тестування батьків «Чи готові Ви віддати дитину до школи?»
з метою вивчення особливостей і характеру протікання процесу первинної адаптації дітей у школі.
Січень, 2018
Психолог Зленська А.Л.


4
Проведення днів відкритих дверей
-  «Моя школа». Мета: ознайомлення батьків та майбутніх першокласників з навчально – виховним процесом, режимом роботи школи та шкільним життям взагалі.
Квітень, 2018
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

- Наш любий дитсадок. Як харчується ваша дитина у ДНЗ.
Березень, 2018
Завідуюча я-с
«Вербичень-
ка»
Візирська Т.І.

- Запрошуємо відвідати уроки. Чергування за батьківською партою.
Вересень, 2017
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

5
Оформлення інформаційного кутка
для батьків «Майбутньому першокласнику». Надання матеріалів для оформлення презентаційного кутка закладу в ДНЗ
Грудень, 2017
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

- Добірка стендових консультацій:
- «Перші дні у школі»
-«Ваш малюк першокласник»
- Поради психолога «Як подолати батьківські страхи перед школою»

Березень,
Квітень
2018

Вихователі старших груп
Психолог

6
Організація педагогічного всеобучу батьків через публікації на сайті школи під рубрикою «Готуємося до школи».
Протягом року
ЗД з НВР Бєлашова Л.М.

І             ІV  Робота психологічної служби
1
Моніторинг складових компонентів готовності до шкільного життя
Проведення психодіагностичної роботи з дітьми 5-6-річного віку, спрямованої на виявлення рівня та особливостей розвитку дитини, її готовності до навчання.
Квітень- травень, 2018
Психолог Зленська А.Л.

2
Аналіз адаптації:
Діагностика адаптаційних процесів учнів 1-х класів

Вересень- грудень, 2017

Психолог Зленська А.Л.

Діагностико – прогностичний скринінг. Заповнення схем дослідження за процесом адаптації.
Вересень- листопад 2017
Психолог,
учителі 1-х класів

3
Консультації для педагогів і батьків:
- Гіперактивна дитина у колективі.
- Дитина з вадами мовлення у колективі.
- Як боротися із невпевненістю та сором’язливістю.
- Дитина з неблагополучної родини у колективі.


Протягом 2017/2018 н.р.


Психолог Зленська А.Л.

4
Застосування корекційно-розвивальних методів за наявності певних проблем:
- Низька концентрація уваги.
- Слабко розвинена уява.
- Низька здатність до запам’ятовування.
- Несформованість елементарних логічних операцій мислення.
Протягом 2017/2018 н.р.
Психолог Зленська А.Л.


Веселые человечки


Поезд


Немає коментарів:

Дописати коментар